Bagi link kamu...nanti saya datang..promise! =)

Kisah Kahwin Kami

Daisypath Anniversary tickers

cite bertunang pulak

Daisypath Anniversary tickers

chenta2 story

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, April 30, 2011

Preparation untuk diri sendiri

Memandangkan masa dah tak berapa lama..terasa makin suntuk untuk membuat persiapan...risau jugak ni..tapi relaks2 dulu..sekarang tengah fikir persiapan untuk diri sendiri..

ok,sebut persiapan diri sendiri,bukan la dari segi nak pegi spa ke facial ke ape..oh tidak2..bukan persiapan yang tu ye..tapi lebih kepada persiapan sebagai seorang isteri,anak dan yang paling utama sebagai hamba Allah..

diakui,saya bukan manusia sempurna..bukan wanita baik...dan bukan anak solehah..itu saya pasti..saya ada banyak buat kesilapan..ada banyak kelemahan..saya paham bahawa perkahwinan bukan benda ajaib yang mampu mengubah seseorang kepada yang lebih baik secara drastik..semuanya adalah proses pembelajaran yang sangat panjang dan tiada penghujungnya..

Jadi, azam atau niat saya selepas bergelar isteri ialah:-

  • menjadi isteri solehah yang patuh pada arahan suami selagi tidak melanggar hukum syara'
  • menjadi anak solehah yang sentiasa memahami keadaan ibubapa serta mampu memberi penjelasan secara berhemah jika ada kesulitan
  • tidak mengulangi segala kelemahan selama ini seperti kurang meluangkan masa untuk membaca kitab Allah,kurang mendalami ilmu agama,kurang mengerjakan solat sunat dan yang paling utama tidak melambatkan waktu solat ( saya harap suami bakal menjadi contoh utama dalam hal ini kerana saya tau kelebihan beliau ialah sentiasa solat di awal waktu )
  • menjadi guru yang baik dan menganggap kesemua murid seperti anak sendiri( membantu diri sendiri sebelum bergelar ibu )

itu sahaja yang mampu difikirkan ketika ini..jika ada tambahan,saya akan tambah terus ye!

3 comments:

  1. Suka azam yang terakhir... selalu ingatkan diri kite supaya layan student baik2... supaya cikgu lain akan lyn anak kita baik2... tapi, bila student buat perangai... lupe terus azam ni.... jadi singa trus...! hehe.

    ReplyDelete
  2. hehe..cikgu mmg sntiasa layan anak murid dgn baik..tp anak murid slalu xnak layan cikgu die baik2..

    ReplyDelete